Vi bodde i lägenhet i Järfälla där vi själva hade målat om tidigare, men när vi flyttade till radhus i Ekerö så insåg vi snabbt att det var en helt annan grej. Ytorna var större, taken högre och det var liksom inte bara att "rolla lite snabbt". Vi testade att göra ett sovrum själva men det blev stressigt, sämre än vi hoppats och kändes oprofessionellt jämfört med resten av huset. Då bestämde vi oss för att anlita någon istället. Vi ville ha någon som kunde mer än bara färg – vi behövde hjälp med underarbetet också, för vissa väggar var riktigt slitna. Jag letade upp flera alternativ men fastnade för ett företag som jobbar mycket i området, och som kunde komma ut ganska snabbt utan att tumma på kvaliteten. Resultatet blev över förväntan – snyggt, jämt och dessutom höll de rent efter sig, vilket inte är en självklarhet. Om någon annan går i samma tankar så är det här vad jag använder: målning bromma. De täckte både vår del av Ekerö och hade redan jobbat i närheten, så det kändes tryggt hela vägen.
top of page

Support Group
Offentlig·82 medlemmer
4 visninger
Gruppeside: Groups_SingleGroup
bottom of page
Det slår mig ibland hur små beslut – som färgval eller vem man anlitar – kan påverka stämningen i ett helt hem. Det är nästan läskigt hur snabbt något kan kännas fel, och samtidigt hur mycket lugn det kan ge när man träffar rätt. Det säger något om hur mycket våra ögon påverkar hjärnan, utan att vi riktigt tänker på det.